Jako majitelé osobního automobilu byste se měli o svoje auto důkladně starat, aby vám mohlo sloužit co nejdelší dobu. V případě, že tomu tak není, jeho životnost se rychle zkracuje, zároveň se snižuje jeho hodnota, což je na škodu v okamžiku, kdy se vůz rozhodnete prodat. Jednou z povinných součástí dieselových automobilů je filtr pevných částic. Jde o důležitý prvek, proto je péče o něj velmi žádoucí.
V praxi to znamená, že by po maximálně 100 tisících kilometrů mělo být odborně provedeno čištění DPF, jak se filtr označuje. Jde o zkratku ze spojení Diesel particulate filter.
Oprava filtru pevných částic se dá vykonat několika metodami, od extrahování popela metodou Heat Air za použití horkého vzduchu a tlaku až po chemické čištění. Vždy je ale nutné tuto činnost nechat vykonat profesionály, domácí metody raději nezkoušejte.
V současné době jsou filtry povinné
Čištění filtru pevných částic je dnes nedílnou součástí údržby vozidel. Ještě před rokem 2009 nebylo povinností filtry u dieselových automobilů mít, dnes už je to ale nezbytné. Filtr totiž zabraňuje přílišnému vypouštění škodlivých látek, jež jsou karcinogenní, do okolního ovzduší. Jednoduše řečeno chrání každého z nás před tím, abychom dýchali zdraví škodlivé zplodiny.
Chrání životní prostředí a zdraví lidí
Účinnost zařízení, pokud funguje správně, je poměrně vysoká. Nežádoucích látek totiž do vzduchu odchází o polovinu, ba dokonce až o dvě třetiny méně. Je samozřejmě nutné podotknout, že oprava něco stojí. Zároveň tím ale přispíváte ke zlepšení životního prostředí. Právě pravidelnou regenerací filtru pevných částic docílíte snížení nákladů, protože při kompletní výměně by vás pořízení nového DPF vyšlo na desítky tisíc korun. Ve srovnání s tím je čištění podstatně levnější záležitostí.
Pokud vlastníte osobní vůz, pak nezapomeňte ani na preventivní prvky, mezi něž se řadí pojištění. Kromě povinného ručení je praktickou věcí třeba pojištění čelního skla. Nikdy nevíte, kdy se vám poškodí. Díky platbě pojistného za vás případnou škodu pojišťovna uhradí.